Youfront viser Aarhus den digitale løbebane
Annonce – Der er vist ingen tvivl om, at fremtidens handel foregår online. Og det gælder, uanset om det omhandler medicin, tøj eller software. Vi handler gennem vores mobil, computer og tablet, og vi har intet problem med at indtaste adresse, kortoplysninger og andre personlige oplysninger for at kunne undgå at skulle ud af hjemmet. Det mærker de i den grad også hos webbureauet Youfront fra Aarhus.
Hjemmesideløsninger – fra teori til praksis
Hos Youfront har man set potentialet i at gøre netop e-handel endnu lettere, smartere og ikke mindst intelligent samt skabe en service hos sine klienter, der mildest talt sparker r*v. Og ’the golden advice’ bærer præg af intet andet end det faktum, at Youfront har læst op på lektien. For uanset hvilken branche man arbejder i, kan man faktisk tilgå datakilder, som fortæller og illustrerer, hvordan forbrugeradfærd påvirkes af forskellige elementer fra social proof til valg af farvekoder og anden infrastruktur. Og selvom det er nemt sagt, er virksomheden et soleklart eksempel på, hvordan man kan skabe en vækstende forretning med udgangspunkt i viden.
”Vores fordel er, at vi har det privilegium at kunne garantere en skudsikker løsning,” siger Nicolai, Partner i selskabet, hvorefter han fortsætter med at uddybe den udvikling inden for tracking, der har været de sidste år. For det er nemlig ikke kun tekniske finesser, der skaber forretning for en webshop eller hjemmeside i dag – det er i endnu højere grad evnen til at læse og forstå den data, man efterfølgende får ud af sine digitale initiativer. Og det er der faktisk mange forretningsansvarlige, der ikke prioriterer højt nok.
Fra kælderforretning til trusted adviser
Ambitionerne er høje for det århusianske webbureau, og med dette in mente ved de også godt, at de skal holde fokus på deres unikke egenskab til at tilfredsstille deres klienter og gå ’the extra mile’. For selvom det synes at være en selvfølge, er det ikke altid det omdømme, branchen har. ”Vi løber af og til ind i det problem, at folk tidligere har haft en dårlig oplevelse med webbureauer som os – og det skal vi have lavet om på,” konstaterer Nikolai med optimisme i stemmen. For han ved udmærket godt, at man ikke kommer særlig langt med en kunde eller for den sags skyld forretning, hvis ikke man viser engagement og holder serviceniveauet oppe. Ingen kunde er for lille eller for krævende, og oplevelsen bliver for det meste sjovere for både klienten og Youfront, hvis alle er tilfredse, når opgaven afleveres.
Hos Youfront har de da heller ingen ambition om at droppe den personlige kontakt. Tværtimod. De kæmper dagligt med at forbedre sig, og de har gjort det til en fast rutine, at de er til stede for kunder og samarbejdspartnere, også uden for kontorets åbningstider. I dag arbejder de primært med Shopify og WordPress, men der er ingen tvivl om, at de er omstillingsparate, hvis det skulle efterspørges.