Skal du afholde et event? Få styr på det hele her
Driver du en fysisk forretning? Har du en virksomhed, hvor du har inviteret til åbent hus? Skal du fejre et mangeårigt jubilæum? Uanset hvad, der ligger til grund for, at du skal holde et event, så er der flere ting, der skal være styr på. Der skal dog ikke være nogen tvivl om, at den nemmeste løsning er, at du blot vælger at udlicitere det hele til ét af de mange eventbureauer, du kan finde på det danske marked. Ønsker du at klare det på egen hånd, så læs med lige her.
Er det med mad og drikke?
Som udgangspunkt, så bør én af de første aspekter, der skal være styr på være, hvorvidt du vil servere mad og drikke til de gæster, der kommer forbi. Hvis det er tilfældet, så skal du finde ud af, om maden skal holdes varm og om drikkevarerne skal holdes kolde – og hvis ja; hvordan gør du det så? Hvis du vil holde dine drikkevarer kolde, så kan du f.eks. placere dem i store baljer med isterninger. Hvis det lyder som en god idé i dit hoved, så find isterninger her.
Er der en bestemt agenda for dagens forløb?
Vælger du at invitere til et event, så er det med garanti også med henblik på noget særligt. Derfor er det også vigtigt, at du sørger for at udpensle, hvorvidt der er en bestemt agenda for dagens forløb. Hvis det er tilfældet, så er det vitalt, at den er klarlagt fra start, så der ikke er noget, der er overladt til tilfældighederne, da det hurtigt kan få hele dagen og dit event til at ramle. Hvis det er noget, du gerne vil undgå, så sørg for at have en meget klar og udpenslet agenda, så du ved, hvordan dagen kommer til at forløbe.
Er der mange inviteret til eventet?
Hvis der er tale om et større event, hvor der komme mange mennesker, så er det vigtigt, at det er noget, der er taget forbehold for. Hvis det f.eks. er planen, at de skal kunne sidde ned, så skal der være nok siddepladser. Der skal dertil også være både mad og drikke nok til alle, der vælger at møde op. Generelt set er det også vigtigt, at der er god plads på stedet, hvor det afholdes. Derfor er det også en god idé at have overblik over, hvor mange, der faktisk kommer til det event, du skal holde.