Skip to main content
reklame
4. februar 2021

Derfor er annoncering på Facebook vigtig for din forretning

Denne artikel indeholder annonceret indhold

 

Hvis du i dag vil drive en forretning er det ikke at komme udenom, at du også bruger Facebook. Udover at virksomheden skal have en hjemmeside skal den også være præsent på de sociale medier. Dem er der ganske mange at vælge imellem: YouTube, Vimeo, Twitter, LinkedIn, Instagram, Snapchat mfl. men uanset hvilke sociale medier du ellers vil bruge, Facebook er et must. Og når du alligevel bruger Facebook til at præsentere din forretning, så er det nærliggende at du også skal bruge annoncering på Facebook.

Det er ikke længere nok at dele FB links

Linkdeling er og har altid været vigtig. Det gælder både din virksomheds hjemmeside og alle de sociale medier du bruger. Men i dag er det ikke længere nok at dine Facebook venner liker din virksomheds Facebook side. Især hvis din forretning henvender sig til flere end lokale kunder, så er det absolut vigtigt at du også overvejer annoncering på Facebook.

Du er måske vant til at du selv styrer dine Facebook sider, både private som forretningsmæssige. Det er også helt fint og så svært er det jo heller ikke. Men når det kommer til annoncering på Facebook er det faktisk mest rentabelt at bruge professionelle til det.

Annoncering på Facebook er nemmere sagt end gjort

At finde på en god annoncetekst samt multimedie indhold er ikke der hvor udfordringen ligger. Den del kan du sagtens blive ved med at gøre selv når du vil i gang med at annoncere på Facebook. Det svære ligger i det skjulte. Tags, links og backlinks, hvordan, hvad, og hvorfor. Hvis du ser på en Facebook annonce kan du ikke direkte se det, men absolut intet af det er tilfældigt.

Det er en meget kompleks affære at få alle detaljerne rigtige. Du kan lave den flotteste Facebook annonce i hele verden. Men hvis de skjulte detaljer ikke er som de skal være, vil den ikke have nogen effekt.

Hvad skal du passe på med annoncering på Facebook

Lige som med alle andre annoncer er det også på Facebook helt afgørende vigtigt at du klart har identificeret din målgruppe. Den måde som online marketing fungerer i dag drejer det sig meget om targeting. Dine kunders online adfærd er i stort omfang medbestemmende for hvad de vil få at se. Det gælder også dine Facebook annoncer. Kun de kunder hvis online adfærd matcher din annonces indhold vil få annoncen at se. Derfor skal du være meget sikker på hvem du ønsker som kunde og målrette dine Facebook annoncer til de potentielle kunders profiler.

Nu kan du måske forstå at annoncering på Facebook ikke længere kan klares af amatører, hvis det skal være effektivt.


Nyeste artikler

Sangerinden Drew Sycamore er vokset op i en lillebitte by i bunden af Nordjylland. Med den nordjyske jordnærhed og en urokkelig tro på, at succesen…
Når man står midt i et voksenliv, hvor logistik og hamsterhjul er ved at tage over, så længes vi nok alle sammen en smule efter barndommen, hvor de…

Logo for APPETIZE Magasin
APPETIZE Magasin er et slow-medie, der indbyder til ro og fordybelse. Vi er det eneste af sin slags i Nordjylland, og vi tror på, at værdien af vores seks årlige udgivelser gør en forskel på oplevelsen af at høre til og være en del af den nordjyske DNA. Vi er stolte af vores region og sætter stor pris på at fortælle om alle de nordjyder, der gør en forskel. Både de private og virksomhederne.

Tilmeld nyhedsbrev