Derfor er annoncering på Facebook vigtig for din forretning
Denne artikel indeholder annonceret indhold
Hvis du i dag vil drive en forretning er det ikke at komme udenom, at du også bruger Facebook. Udover at virksomheden skal have en hjemmeside skal den også være præsent på de sociale medier. Dem er der ganske mange at vælge imellem: YouTube, Vimeo, Twitter, LinkedIn, Instagram, Snapchat mfl. men uanset hvilke sociale medier du ellers vil bruge, Facebook er et must. Og når du alligevel bruger Facebook til at præsentere din forretning, så er det nærliggende at du også skal bruge annoncering på Facebook.
Det er ikke længere nok at dele FB links
Linkdeling er og har altid været vigtig. Det gælder både din virksomheds hjemmeside og alle de sociale medier du bruger. Men i dag er det ikke længere nok at dine Facebook venner liker din virksomheds Facebook side. Især hvis din forretning henvender sig til flere end lokale kunder, så er det absolut vigtigt at du også overvejer annoncering på Facebook.
Du er måske vant til at du selv styrer dine Facebook sider, både private som forretningsmæssige. Det er også helt fint og så svært er det jo heller ikke. Men når det kommer til annoncering på Facebook er det faktisk mest rentabelt at bruge professionelle til det.
Annoncering på Facebook er nemmere sagt end gjort
At finde på en god annoncetekst samt multimedie indhold er ikke der hvor udfordringen ligger. Den del kan du sagtens blive ved med at gøre selv når du vil i gang med at annoncere på Facebook. Det svære ligger i det skjulte. Tags, links og backlinks, hvordan, hvad, og hvorfor. Hvis du ser på en Facebook annonce kan du ikke direkte se det, men absolut intet af det er tilfældigt.
Det er en meget kompleks affære at få alle detaljerne rigtige. Du kan lave den flotteste Facebook annonce i hele verden. Men hvis de skjulte detaljer ikke er som de skal være, vil den ikke have nogen effekt.
Hvad skal du passe på med annoncering på Facebook
Lige som med alle andre annoncer er det også på Facebook helt afgørende vigtigt at du klart har identificeret din målgruppe. Den måde som online marketing fungerer i dag drejer det sig meget om targeting. Dine kunders online adfærd er i stort omfang medbestemmende for hvad de vil få at se. Det gælder også dine Facebook annoncer. Kun de kunder hvis online adfærd matcher din annonces indhold vil få annoncen at se. Derfor skal du være meget sikker på hvem du ønsker som kunde og målrette dine Facebook annoncer til de potentielle kunders profiler.
Nu kan du måske forstå at annoncering på Facebook ikke længere kan klares af amatører, hvis det skal være effektivt.